NÉHÁNY SIKERSZTORINK

ROBOTIZÁLT ÉS AUTOMATIKUS

FOLYAMATOPTIMALIZÁLÁS 

Ügyfelünk abban kért segítséget, hogy a napi rendszerességű számlarögzítési folyamatukat könnyítsük meg számára. A feladatot korábban manuálisan végezték nagyságrendileg naponta 200 tétellel, emiatt nem csak repetitív jellege, de időigényessége miatt is megnehezítette a munkavégzést lefoglalva egy kolléga teljes munkaidejét.

A megoldáshoz a SAP Intelligent Robotic Process Automation (IRPA) rendszert használtuk, amely segítségével automatizálni lehet a felhasználók által manuálisan végzett feladatokat, legyen szó desktop vagy webes alkalmazások teljeskörű irányításáról, fájlkezelésről, e-mail küldésről, képernyőn szereplő elemek kiválasztásáról vagy akár munkafüzetek – és dokumentumok kezeléséről. A lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Az AB Consulting Group által felépített folyamatautomatizáció lehetővé tette az ügyfél számára, hogy felhasználói beavatkozás nélkül az e-mailen keresztül beérkező elektronikus számlákat a robot automatikusan letöltse egy tárhelyre, megnyissa az ügyfél SAP rendszerét, ott a szükséges adatok megadásával authentikáljon, majd az érintett SAP tranzakció elindítását követően a számla és email tartalomnak megfelelően rögzítse a releváns információkat. Az iktatást követően az intelligens robot feltölti a számlát és csatolmányait, majd elindítja az SAP standard számla jóváhagyási folyamatát.

A robot az érintett vállalat saját szerverén ütemezett, automatikus indítással szinte észrevétlenül végzi el a fenti feladatokat biztosítva ezzel a hatékony és gyors feldolgozást, minimalizálva az előforduló hibázási lehetőségeket. Mindezzel felszabadítja az érintett munkatárs idejét, aki ezáltal magasabb hozzáadott értékű feladatokat végez.

Úttörő nyomtatás technológia,

SAP egyedi fejlesztés keretében 

Ügyfelünk úgy döntött, hogy egy nyomtatás technológia váltás projekt keretén belül teljes egészében átalakítja a jelenlegi nyomtatási alrendszerét. Mindezt nem üzleti vagy IT oldali igények, hanem külső tényezők váltották ki, egyrészt a kapcsolódó rendszerek üzemeltetési költsége, másrészt a lejáró licenszek, valamint az anyavállalat által használt megoldás nemzetközi elterjesztése.

A korábbi üzemeltetési költségeket jelentősen növelte az is, hogy a múltbéli és várható változtatásokat a SAP rendszeren belül és a külső rendszerben is át kellett mindig vezetni. Világossá vált, hogy egyedi fejlesztések nélkül a jövőben a SAP standard „Smartform” alapú nyomtatással nem végezhetőek el a szükséges folyamatok, úgy mint a lokális nyomtatás, az elektronikus nyomtatás, az archiválás, valamint a tömeges nyomtatás.

A feladat első lépése az új architektúra felépítése volt, majd az üzleti és kommmunikációs folyamatok meghatározása és azok rendszerekbe integrálása, mely során végleg kivezetésre került a Smartform alapú nyomtatás.

A megvalósított új működés szerint az SAP feladata a külső nyomtató rendszer vezérlése XML adatokon keresztül, a nyomtatás ellenőrzése, valamint a nyomdai vezérlés folyamata is.

A fejlesztés során módosítottuk az összes olyan tranzakciót, mely korábban „Smartform” alapon végezte a nyomtatást. Cél volt, hogy az ügyintézők számára továbbra is szinte észrevétlenül történjen meg a lokális, illetve tömeges ágú nyomtatás. A háttérben az SAP egy minden adatot tartalmazó XML-t állít elő, melyet egy online webszolgáltatáson keresztül juttat el a külső rendszerhez attól függően, hogy lokális vagy tömeges, illetve online vagy háttérfolyamatról van szó. A külső rendszer válaszként adja vissza a renderelt PDF képet az SAP számára.

A hazai SAP piacon nem létezett korábban hasonló architektúrával rendelkező megoldás, így az AB Consulting Group Zrt. ABAP tanácsadói és fejlesztő csapata úttörőnek mondható.

Egyedi és biztonságos

kommunikációs csatorna 

Ügyfelünk infrastruktúrája úgy került kialakításra, hogy bizonyos hálózati szegmensben lévő szerverek nem kezdeményezhetnek hálózati kapcsolatot másik szegmensben elhelyezkedő számítógépekkel, csupán reagálhatnak egy-egy bejövő kérésre. A kihívást az okozta, hogy a megvalósítandó üzleti igény szerint a kérést kezdeményező szoftverkomponensek éppen ebben a hálózati szegmensben helyezkedtek el.

Ügyfelünk kifejezetten nem szeretett volna a hálózati szegmensek között VPN kapcsolatot kialakítani, így egyedi megoldást kellett fejlesztenünk.

Az AB Consulting Group Zrt. által kifejlesztett speciális kommunikációs csatorna úgy létesít folyamatosan elérhető kapcsolatot a két eltérő biztonságú hálózat között, hogy azt valójában a távoli számítógép építi fel, melyen keresztül az érintett hálózati szegmensben lévő szoftverkomponensek már képesek adatot küldeni.

A biztonságos kapcsolat felépítéséhez mind a két hálózati szegmensben egy-egy szerverre telepítettük a csatorna életben tartásához fejlesztett szerver és kliens oldali szoftvert. Az egyedi tunnel szoftver költséghatékony, a megoldáshoz a ma is létező hálózati kommunikációs protokollokat használja és alkalmazásával elkerülhető a tűzfalbeállítások szigorúságának gyengítése.

A csatorna publikus végén, RESTful API használatával beküldött adat szinte azonnal megjelenik a csatorna másik oldalán, így az eltérő biztonságú hálózati részek közt azonnali szinkron kapcsolat épül fel.

Az egyedi fejlesztéssel megvalósított tunnel megoldás alkalmas olyan webalkalmazások (pl. webáruházak) működtetéséhez, mely esetében az adatok egy védett hálózati részen kerülnek tárolásra, de maga a webalkalmazás egy publikusan elérhető hálózati szegmensben van.

ÚJ LOGISZTIKAI RENDSZER,

MELY A FÜLEDBE SÚGVA SEGÍT 

Azt a megbízást kaptuk a szektor jelentős szereplőjétől, hogy meglévő SAP rendszeréhez illesszünk egy új logisztikai szoftvert. Az alkalmazás érdekessége, hogy az a raktárosok fülhallgatójára „súgja”, pontosan hol találhatóak a raktárban a megrendelt könyvek, így felszabadul a kiszedéssel, összegyűjtéssel foglalkozó munkatársak keze. Ezt a szoftvert portoltuk össze az SAP készlet és raktárkezelő rendszerével. Az interface-n keresztül megvalósult kapcsolatnak köszönhetően végponttól-végpontig terjedő (megrendeléstől a kiszállításig, számlázásig) megoldás indult el, mely a pénzügyi adminisztrációt is megkönnyíti a könyvbirodalomban. Megtiszteltetés volt számunkra, hogy részt vettünk a raktári folyamatok optimalizációjában is. Ez szintén hozzájárult ahhoz, hogy az egyes megrendelési csúcsokat (mint pl. karácsony) könnyebben tudja menedzselni a vállalat, és az egyszerűbb háttérfolyamatoknak köszönhetően gyorsabban eljutnak a könyvek az olvasókhoz.

EGYEDI FOGLALÁSI RENDSZER

SAP HANA XS ADVANCED 

Azt a megbízást kaptuk, hogy egy budapesti egyetem meglévő SAP rendszeréhez illesztve készítsünk egyedi foglalási rendszert. E megoldással lehetővé vált, hogy az intézmény létesítményeit (pl. sportpályák, tantermek) külsősök is lefoglalják az interneten keresztül, miközben azt az egyetemi oldalon folyamatosan, dashboardokon keresztül tudják riportozni, nyomon követni. Az egyedi megoldást SAP HANA XS Advanced alapokon készítettük el, és a tervezett időn belül szállítottuk le. E komplex foglalási rendszer ugyan független az egyetem többi alkalmazásától, de azokat interfészeken keresztül kiszolgálja a UI5 alapokon kialakított önkiszolgáló felület, amelyen nem csak a foglalást, de az ahhoz kapcsolódó számlázást, kártyás fizetési funkciót is megvalósítottuk.

HATÉKONYSÁG, KÖLTSÉGSZINT OPTIMALIZÁLÁS,

MELY KITERJESZTHETŐ TOVÁBBI TERÜLETEKRE IS 

Ügyfelünk abban kért segítséget tőlünk, hogy a korábban bevezetett SAP rendszerét vizsgáljuk meg és értékeljük azt a hatékonyság, továbbá az üzleti folyamataihoz illeszkedés szempontjából. Előzetes vizsgálatunk fontos megállapítása volt, hogy üzleti területek a SAP vállalatirányítási rendszer lehetőségeit nem tudják kihasználni, az egyes szervezetek az integrált működés kihasználásának hiányában csak belső adminisztrációs eszköznek tekintik rendszerüket. Az üzemeltetési folyamatokat áttekintve javaslatot tettünk az Ügyfél munkarendjéhez leginkább igazodó szolgáltatási szintek kialakítására, illetve a több modul esetén azonosított félbehagyott bevezetési lépések újragondolására, egységesítésére. Az elmúlt időszakban a rendszer működési konszolidációjának megvalósításával a korábbinál alacsonyabb üzemeltetési költségszint mellett sikerült elérni a használhatóság jelentős javulását, amelynek eredményeként Ügyfelünk további területekre történő kiterjesztésben is gondolkodik.
ÜGYFELEINK